FAQ

Crime-Club.nl handboek

Crime-Club.nl Handboek
We raden je aan dit handboek door te lezen voor een antwoord op je vraag, mits je er niet uit komt kun je een hulpticket aanmaken of een teamlid de vraag stellen in een PM.

(Hier kun je nog een soort van algemeen informatieve tekst plaatsen met betrekking tot Crime-Club)


Onderdelen van het handboek

Rankvordering
Inkomsten
Eerpunten
Credits
Missies
Sportschool
Scorepunten
Moorden
Plattegrond & Bezitting


Rankvordering

Om alle ranken en extra opties/vereisten te zien word je verzocht om naar de 'Ranks & Score' pagina te gaan die te vinden is onder Crime-Club aan de bovenkant.

Je kunt rankvordering op veel manieren krijgen, bijvoorbeeld door:

- Lichte en zware misdaden te plegen

- Beginners en ervaren voertuigen te stelen

- Het uitbreken van mensen in de gevangenis. Let er wel op dat er een kans is dat de uitbreekpoging mislukt en je daardoor zelf in de gevangenis terecht kan komen.

- Het plegen van familie misdaden en familie overvallen.

- middel van huizen kopen bij de makelaardij. Let wel op: Huizen die zijn aangegeven met een groene kleur zijn al een keer gekocht, en zullen niet meer rang geven als je ze nog een keert koopt.

- Het plegen van een Bank Overval met andere spelers.

 

Inkomsten

Je kunt geld krijgen door:

- het doen van de klikmissie en voor geld als beloning te kiezen.

- het doen van succesvolle misdaden.

- het verkopen van gestolen voertuigen.

- het doen van succesvolle familieovervallen.

- het doen van succesvolle bankovervallen.

- een daily missie te voltooien en daarna je beloning te claimen.

- ronde missies te behalen.

- drank en drugs te smokkelen via een winstgevende smokkelroute.

- gebruik te maken van kraak de kluis.

- rente te ontvangen op het bedrag wat op je bank staat om 00:00.

- een speler te killen die veel geld contant heeft zonder zelf mee te gaan in backfire.

- een huurmoord contract uitvoeren en de beloning te claimen.

- het houden van hoeren.

- het houden van plattegrondjes met gekochte gebouwen.

- het houden van bezittingen.

- een gokje te doen bij het geluksrad.

- een gokje te doen bij diverse kleine casino spellen, o.a Loterij, 50/50 en Hoger/Lager.

- credits/hoeren/eerpunten/kogels via de markt of credits/eerpunten persoonlijk te verkopen

 

Eerpunten

Eerpunten zijn een groot deel van het spel, omdat ze goed zijn voor score, maar ook bruikbaar zijn voor bijvoorbeeld het ranken naar Legendary Don, het knallen van een Legendary Don, meedoen aan de eerpunten loterij en 50/50 eerpunten racen, tevens zijn ze ook aardig wat geld waard. Het leuke aan eerpunten is dat ze op heel veel manieren te verkrijgen zijn. Je kunt eerpunten verdienen

- door familiemisdaden te doen die succesvol zijn.

- door Ronde missies te behalen

- door het minimum van een publieke missie te behalen

- door je daily missie te voltooien en de beloning te claimen

- door je loopjongen te behalen

- door de eerpunten loterij te winnen

- door ze op de markt of persoonlijk van iemand te kopen

Je kunt elke dag maar maximaal 5% van je totaal aantal eerpunten versturen of verkopen via de markt.

Credits

Credits is een betaal middel voor in-game voordelen/wijzigingen en lidmaatschappen die allerlei extra voordelen/toevoegingen geven. Deze kun je aanschaffen in de donatieshop.

Je kunt credits krijgen door:

- mee te doen aan Evenementen.

- ze te winnen met 50/50 racen.

- ze te kopen op de markt of persoonlijk via een speler.

- een gokje te doen bij het geluksrad.

- ze te kopen via de donatieshop

(Zonder de betalende leden kan Crime-Club.nl niet bestaan, mede daarom hartelijk dank hiervoor!)

 

Missies

Er zijn verschillende soorten missies, deze hebben allemaal hun eigen uitdaging en geven diverse beloningen.

Ronde missies - Er zijn 12 ronde missies die je elke ronde weer opnieuw kunt behalen van niveau 1 tot niveau 5 per missie. Elk behaalde niveau geeft een bijpassende beloning in geld en eerpunten. Het behalen van niveau 5 van een ronde missie geeft je ook 2,000,000 scorepunten. Het overzicht van de ronde missies is te vinden onderaan in het kopje 'Spel' aan de linkerkant van de website.

Klikmissie - Eens per dag heb je de mogelijkheid te stemmen op Crime-Club.nl. Je kunt hiervoor een kleine beloning uitkiezen en het spel krijgt gratis promotie. Een win-win situatie dus!

Publieke Missie - Elk uur is er een publieke missie waarbij je eerpunten kunt winnen, mits je in de top 10 van dat uur beland. Let wel op: Bij elke missie hoort een ander minimum wat je moet behalen om de missie uitbetaald te krijgen. Het soort missie verandert elk uur. De volgorde van de Publieke Missie is Misdaden, Auto stelen, Hoeren pimpen, Uitbreken, Smokkelen en Familie misdaden.

Daily Missie - Elke dag heb je weer een Daily Missie die bestaat uit 3 opdrachten die je voor 00:00 moet hebben uitgevoerd om je beloning te claimen. Op zondag kunnen alleen spelers met een Goldmember status hun beloning claimen. Een opdracht kan betrekking hebben tot misdaden, voertuigen, uitbreken, hoeren, loopjongen, kraak de kluis, bankoveral, familie misdaden, sportschool training en koffers openen. De beloning die je kan claimen voor het behalen van een daily bestaat uit geld en eerpunten.

Evenementen - Elke dag heb je 2 evenementen waarbij je credits kan winnen, mits je in de top 10 eindigd op het eind van het evenement. Evenementtijden zijn van 12:00 tot 15:00 en 19:00 tot 22:00. Evenementen zijn net iets anders dan Publieke Missies, omdat ze degelijk een voordeel geven voor het soort opdracht wat je moet doen. Misdaden geven 100% meer geld, bij voertuigen stelen heb je 20% meer kans dat het lukt, met pimpen zul je 2x zoveel hoeren op straat vinden, je kunt met tijdens uitbreken jezelf 3 uur lang oneindig uitkopen, tijdens smokkelen heb je dubbele units, je verdient 50% meer eerpunten bij een gelukte familiemisdaad en je ontvangt 100% meer sportschool XP bij het trainen van je sportrang.

 

Sportschool

Je kunt in de sportschool aan je sportschool rang werken door middel van korte of lange trainingen. Bijvoorbeeld 10 minuten kracht trainen voor 115 XP. Er zijn 10 sportschool rangen waar je totaal indien je Martial Champion wil wezen 229,000 XP voor nodig hebt. Een sportschool rang heeft ook bepaalde voordelen, deze kun je bekijken in de sportschool bij 'Rank voordelen'. Ook kun je wedstrijdjes doen tegen andere leden, mits ze twee ranken boven of onder jou bezitten. Je zal dan een bepaalde hoeveelheid XP inzetten, statistieken van verloren of gewonnen wedstrijden, maar ook het totaal verdiende hoeveelheid XP zijn natuurlijk te vinden bij 'Statistieken' in de sportschool.

 

Scorepunten

Je hebt vast al wel gezien dat er op jouw profiel een score rang met een bepaald aantal scorepunten staat. Je zal je vast afvragen waarmee je allemaal score kan pakken.

- Bij het plegen van een misdaad krijg je ongeveer 500-700 score per keer.

- Bij het stelen van een voertuig krijg je ongeveer 500-700 score per keer.

- Bij een gelukte uitbraak krijg je ongeveer 1,300 score per keer.

- Als je hoeren pimpt krijg je ongeveer 550 score per keer.

- Bij een gelukte familie misdaad krijg je ongeveer 3,000 score per keer.

- Bij een gelukte familie overval krijg je ongeveer 40,000 score per keer.

Dit is trouwens niet het enige waar je score voor krijgt, tevens krijg je bij elke uur-update nog eens score die is gebaseerd op jouw aantal eerpunten, hoeren, uitbraken, moorden, je rank en je totale plattegrond landjes. Indien je totaal een kwartier in een uur actief speelt zul je nog eens 100% bonus score ontvangen die je ontvangt bij de eerst volgende uur-update. Hier heb je nog even uitleg van score verdeling over de bovengenoemde factoren.

- Een eerpunt geeft 0,75 score per uur.

- Een hoer geeft 0,5 score per uur.

- Een uitbraak geeft 0,5 score per uur.

- Je rank geeft een bepaald aantal scorepunten per uur, Legendary Don geeft er 25,000.

- Een landje geeft 500 score per uur.

- Je kunt bij een loopjongen opdracht een bepaalde hoeveelheid score ontvangen.

- Je hebt met een goede sportschoolrank een grotere kans op het vinden van koffertjes tijdens je activiteiten op Crime-Club.nl, deze koffers kun je openen. Let wel op: Er is kans dat een koffer een bom bevat, dit zal schade aan je leven toebrengen. Je kunt tevens niet dood gaan van koffers.

 

Moorden

Bij een maffia spel hoort natuurlijk ook het concept moorden. Bij 'Rank & Score' is aangegeven welke rangen je kan schieten vanaf een bepaalde rang. Je hebt gemiddeld 60% wapentraining nodig om iemand aan te kunnen vallen, en wellicht wel te vermoorden. Om de 5 minuten kun je je wapentraining trainen waardoor je tussen de 1% en 3% wapentraining erbij krijgt. Indien je iemand aanvalt gaat er 10% wapentraining vanaf, maar zal je wel wapenervaring ontvangen, mits je niet dood gaat van de backfire van die speler.

Je hebt bijvoorbeeld 27,500 kogels nodig om een Don te vermoorden, maar stel dat die Don nou een Kogelvrij vest zou hebben. Dan kan diegene dus 40% meer kogels hebben, waardoor je 27,500 X 1,40 = 38,500 kogels zou moeten schieten. Stel de schutter heeft een Thompson, dan hoeft diegene dus 15% minder kogels te schieten = 38,500 X 0,85 = 32,725 kogels

Kogellijst

Voor elke rang heb je een bepaald aantal kogels nodig, hoe hoger iemands rang, hoe meer kogels het kost om diegene te vermoorden.

Scum – 550 kogels.

Pee wee – 1,100 kogels.

Thug – 2,200 kogels.

Gangster – 3,300 kogels.

Hitman - 5,500 kogels.

Assassin - 7,700 kogel.

Boss - 12,000 kogels.

Godfather - 15,000 kogels.

Legendary Godfather - 17,500 kogels.

Don - 27,500 kogels

Respectable Don - 45,000 kogels

Legendary Don - 70,000 kogels

 

Wapen

Een wapen kopen kan in de uitrustingwinkel. Er zal staan aangegeven hoeveel procent wapenervaring en training je gemiddeld nodig hebt voor het wapen. Ook zal een wapen waar jij genoeg gemiddelde wapen ervaring/training voor hebt vrij worden gegeven voor koop of verkoop. Hier heb je een lijstje met de wapens en het voordeel wat aan dat wapen verbonden zit.

Mes - Niks

Desert Eagle – 5% minder kogels schieten.

Aka-beta – 10% minder kogels schieten.

Thompson – 15% minder kogels schieten.

Colt MX 17 – 20% minder kogels schieten.

Shotgun - 30% minder kogels schieten.

M-16 – 35% minder kogels schieten.

RPG-7 – 40% minder kogels schieten.     

 

Bescherming

Een speler kan ook bescherming kopen in de uitrustingwinkel. Deze bescherming zorgt ervoor dat de speler meer kogels zal kunnen vangen indien hij of zij word aangevallen met doel van moord. Bescherming heeft alleen een functie wanneer je word beschoten. Als schutter zal bescherming je niet beschermen tegenover backfire.

Pitbull – 20% meer kogels kunnen hebben.

Kogelvrij vest – 40% meer kogels kunnen hebben.

Bodyguard – 60% meer kogels kunnen hebben.

Gepantserde Viper GTS – 80% meer kogels kunnen hebben.

Camera – 100% meer kogels kunnen hebben.

Gepantserde helikopter – 150% meer kogels kunnen hebben.

Backfire

Backfire kan je instellen in de uitrustingwinkel. Klik op 'Backfire' en geef aan hoe jij je backfire precies wilt instellen. Backfire zal alleen goed functioneren als je 60% wapentraining en een wapen tot je bezitting hebt.


Detective

Weet je niet precies waar iemand zit? Of welke bescherming die persoon heeft? Hier komt de detective van toepassing! De detective kan naar mensen hun staat zoeken, en zal indien aanwezig ook de bescherming van de gezochte speler vrij geven. Zolang de speler op de lijst blijft staan zal de detective de staat en de bescherming die de speler heeft blijven updaten. Je kunt zelf aangeven hoelang je iemand wilt laten zoeken, (1-24u), nadat de tijd van je detective spoortocht over is zal deze van je lijst verdwijnen en zal je diegene opnieuw moeten opzoeken. Je kunt alleen gebruik maken van de detective als je geen bescherming hebt.


Dood

Oh nee! Ik ben vermoord! Dat is nogal pech hebben, maar je komt er wel weer bovenop.

Wanneer je word vermoord raak je

- al je voertuigen kwijt

- al je kogels kwijt. De kogels op je persoonlijke opslag bij 'Kogelfabrieken' staan veilig.

- je rang kwijt

- je wapentraining/ervaring kwijt

- je wapen kwijt

- je hoeren kwijt

- bezittingen (indien in bezit) kwijt

- vliegtuig (indien in bezit) kwijt

- huis (indien in bezit) kwijt

- bescherming (indien in bezit)

- 50% van je geld, de andere 50% gaat naar je testament houder. Het geld op je zwitserse bank staat veilig.

 

Plattegrond & Bezitting

Plattegronden

Crime-Club behoud 6 verschillende staten met elk hun eigen plattegrond. Elke plattegrond heeft een andere grootte waardoor een plattegrond minder of meer plattegrond landjes kan hebben dan een plattegrond in een andere staat. De grootste plattegronden zijn die van de staten Pennysylvania (119 landjes), Texas (113 landjes) en Nevada (69 landjes). Je kunt als speler maximaal 12 landjes in je eigen bezit hebben waarvan je 8 landjes totaal kan opkopen, indien een landje leeg staat. De overige 4 zul je moeten bombarderen. Je kunt alleen zonder bescherming een poging doen om een landje te bombarderen. Hoe beter je rang en vliegtuig, hoe meer kans je hebt om het landje over te nemen.

 

Bezittingen

Crime-Club.nl behoud in alle 6 de staten 8 verschillende bezittingen. Er zijn 3 bezittingen die dezelfde eigenaar hebben in elke staat. Dit zijn de Gevangenis, de Markt en de Loterij. De Gevangenis kan alleen worden beheerd door een speler met een Goldmember status.

De bezittingen met in elke staat een andere eigenaar zijn

- de Kogelsfabriek

- het Red Light District

- de Crime-Club bank

- het Vliegveld

- de Uitrustingenwinkel

- de Makelaardij

- het Ziekenhuis

- de Garage

Vanaf de rang Boss kun je een bezitting beheren. Je kunt ook alleen een bezitting behouden indien je geen bescherming hebt, tevens kun je van elke bezitting maar een beheren. Dit geld ook voor een familie. Als een lid al een RLD heeft kan een ander lid geen andere RLD kopen of overnemen na het killen van een speler met een RLD.